Памер шрыфта:

Электронныя звароты

2 студзеня 2023 г. уступіў у сілу Закон Рэспублікі Беларусь ад 28 чэрвеня 2022 г. № 176-З «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб».

Закон устанаўлівае падачу ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі электронных зваротаў і атрыманне адказаў (апавяшчэнняў) на іх з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.

Доступ карыстальнікаў да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў забяспечваецца з дапамогай сайта ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт па адрасе https://обращения.бел (інтэрнэт-сайт).

Грамадзяне Рэспублікі Беларусь рэалізуюць права на зварот шляхам падачы (унясення):

  • пісьмовых і вусных зваротаў у арганізацыі;
  • электронных зваротаў у дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі;
  • вусных зваротаў, якія выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.

Юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі рэалізуюць права на зварот шляхам падачы:

  • пісьмовых і вусных зваротаў у арганізацыі;
  • электронных зваротаў у дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі.

Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, прадстаўніцтвы замежных арганізацый карыстаюцца правам на зварот нароўні з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь і юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь, калі іншае не вызначана Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, законамі і міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь.


Кіраўніцтвам МЗС праводзіцца асабісты прыём грамадзян, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб. Пры вусным звароце названыя асобы павінны прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу. Прадстаўнікі заяўнікаў павінны прад'явіць таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Графік асабістага прыёму і парадак папярэдняга запісу на асабісты прыём размешчаны на інфармацыйных стэндах і сайце МЗС у раздзеле «Прыём грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб».

Службовыя асобы, якія праводзяць асабісты прыём, а таксама работнікі, упаўнаважаныя ажыццяўляць папярэдні запіс на асабісты прыём, не маюць права адмовіць у асабістым прыёме, запісы на асабісты прыём, за выключэннем выпадкаў:

  • звароты па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі МЗС;
  • звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;
  • калі заяўніку ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія яго цікавяць;
  • калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях;
  • калі заяўнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыё - і відэазапіс, кіна - і фотаздымку) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;
  • непрад'яўлення дакумента, які сведчыць асобу заяўніка, яго прадстаўніка, а таксама дакумента, які пацвярджае паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка.

Патрабаванні, што прад'яўляюцца да зваротаў

1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

2. Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

3. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

4. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

5. Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

6. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам дакументаў (пры наяўнасці), якiя пацвярджаюць гэтую інфармацыю.


Адклiканне звароту

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай або электроннай заявы.

У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту МЗС спыняе разгляд такога звароту па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніка.

Заяўніку вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.


Тэрміны пры разглядзе зваротаў

Працяг тэрмінаў, якія вызначаюцца месяцамі або днямі, вылічаецца ў месяцах або каляндарных днях.

Тэрмін разгляду зваротаў, накіраваных у МЗС для разгляду ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, вылічаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі зваротаў у МЗС.

Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на нерабочы дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца першы наступны за ім рабочы дзень.

Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходна ажыццявiць пэўныя дзеяннi (выкананне работ, аказанне паслуг), атрымаць інфармацыю з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Пры паступленні ў МЗС пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да яго кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён такiя звароты накіроўваюцца для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй. Заяўнікам паведамляецца у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін МЗС пакідае зварот без разгляду па сутнасці і паведамляе аб гэтым заяўніку з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.


Абскарджанне адказаў на звароты

Адказ МЗС на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Замежныя дыпмісіі ў Беларусі
Перайсці

Відэа МЗС

Aрхіў

Афіцыйныя інтэрнэт-рэсурсы