Áåëàðóñü . Ôàêòû

Адкрыццё прадстаўніцтваў замежных кампаній у Беларусі

Адкрыццё ў Беларусі прадстаўніцтваў замежных арганізацый і іншыя мерапрыемствы, звязаныя з іх дзейнасцю, ажыццяўляе аддзел па рабоце з замежнымі прадстаўніцтвамі МЗС.

                     
хуткі пераход
                                                                                                                                              
 

У выключнасці, аддзел ажыццяўляе выдачу дазволу на адкрыццё ў Рэспубліцы Беларусь і адтэрмінаванне дзейнасці прадстаўніцтваў замежных арганізацый, адтэрмінаванне фарміравання ўстаўных фондаў прадпрыемстваў з замежнымі інвестыцыямі, вядзе ўлік адкрытых прадстаўніцтваў, праводзіць аналіз іх дзейнасці і распрацоўку адпаведных прапаноў і рэкамендацый.

Да асноўных відаў дзейнасці аддзела адносяцца:

 
прыём, разгляд і падрыхтоўка дакументаў па адкрыцці і адтэрмінаванні дзейнасці прадстаўніцтваў нерэзідэнтаў у Рэспубліцы Беларусь, вядзенне ўліку адкрытых прадстаўніцтваў;
 
распрацоўка і ўдзел у распрацоўцы нарматыўна-прававых актаў, якія рэгулююць дзейнасць нерэзідэнтаў у Рэспубліцы Беларусь і замежных прадпрыемстваў.
 
Парадак адкрыцця ў Рэспубліцы Беларусь прадстаўніцтваў замежных арганізацый вызначаны Пастановай аб парадку адкрыцця і дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь прадстаўніцтваў замежных арганізацый, якое зацверджана пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.07.1997 №929 (са зменамі і дапаўненнямі).
 
Згодна з дадзеным дакументам прадстаўніцтвам замежнай арганізацыі з’яўляецца яе адасобленае падраздзяленне, якое знаходзіцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь і ажыццяўляе абарону і прадстаўніцтва інтарэсаў арганізацыі і іншыя функцыі, якія не супярэчаць заканадаўству.
 
Адкрыццё такіх структур адбываецца з дазволу Міністэрства замежных спраў Рэспублікі Беларусь.
 
Прадстаўніцтва замежнай арганізацыі не з’яўляецца юрыдычнай асобай, з прычыны чаго мае права займацца прадпрымальніцкай дзейнасцю на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь толькі ад імя і па дазволу прадстаўляемай ім арганізацыі. Віды дзейнасці, на ажыццяўленне якіх патрабуецца атрыманне спецыяльнага дазволу (ліцензіі), могуць ажыццяўляцца прадстаўніцтвам толькі на падставе такога спецыяльнага дазволу (ліцензіі), атрыманага замежнай арганізацыяй ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
 
Неабходна адзначыць, што прадстаўніцтвы замежных арганізацый могуць быць адкрыты ў мэтах ажыццяўлення дзейнасці ад імя і па паручэнні прадстаўляемай ім арганізацыі, найменне якой зазначана ў дазволе на адкрыццё прадстаўніцтва, у тым ліку:
 
 для прадстаўніцтва камерцыйнай арганізацыі;
 
эфектыўнага садзейнічання рэалізацыі міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб супрацоўніцтве ў сферах гандлю, эканомікі, фінансаў, навукі і тэхнікі, транспарту, пошуку магчымасцей для іх далейшага развіцця, удасканалення форм гэтага супрацоўніцтва, устанаўлення і расшырэння аб’ёму эканамічнай, камерцыйнай і навукова-тэхнічнай інфармацыі;
 
вывучэння гандлёвых рынкаў Рэспублікі Беларусь;
 
вывучэння магчымасцей для інвестыцыйнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь;
 
стварэнне замежных і сумесных прадпрыемстваў;
 
садзейнічання развіццю гандлёва-эканамічных сувязей паміж краінамі;
 
прадстаўлення і абароны інтарэсаў камерцыйнай арганізацыі;
 
продажу білетаў і браніравання месцаў кампаній авіцыйнага, чыгуначнага, аўтамабільнага і марскога транспарту;
 
ажыццяўлення дзейнасці ў іншых, у тым ліку грамадска карысных мэтах, якія не забаронены заканадаўствам Рэспублікі Беларусь для гэтых прадстаўніцтваў;
 
для прадстаўніцтва некамерцыйнай арганізацыі;
 
сацыяльнай падтрымкі і абароны грамадзян, у тым ліку паляпшэнне матэрыяльнага становішча малазабяспечаных, сацыяльную рэабілітацыю беспрацоўных, інвалідаў і іншых асоб, якія з-за сваіх фізічных або інтэлектуальных асаблівасцей, іншых прычын не здольны самастойна рэалізаваць свае правы і законныя інтарэсы;
 
падрыхтоўка насельніцтва да пераадольвання наступстваў стыхійных бедстваў, экалагічных, прамысловых ці іншых катастроф, да прадухілення няшчасных выпадкаў;
 
аказання дапамогі пацярпеўшым у выніку стыхійных бедстваў, экалагічных, прамысловых ці іншых катастроф, сацыяльных, этнічных, рэлігіёзных канфліктаў, ахвярам рэпрэсій, бежанцам і вымушаным перасяленцам;
 
садзейнічання умацаванню міру, сяброўства і згоды паміж народамі, прадухілення сацыяльных, этнічных і рэлігіозных канфліктаў;
 
садзейнічання умацаванню прэстыжа сям’і ў грамадстве;
 
садзейнічання абароне мацярынства, дзяцінства і бацькоўства;
 
садзейнічання дзейнасці ў сферы адукацыі, навукі, культуры, мастацтва, асветы, духоўнаму развіццю асобы;
 
садзейнічання дзейнасці ў сферы прафілактыкі і аховы здароўя грамадзян, а таксама прапаганды здаровага ладу жыцця, паляпшэння маральна-псіхалагічнага стану грамадзян;
 
садзейнічання дзейнасці ў сферы фізічнай культуры і масавага спорту;
 
аховы навакольнага асяроддзя і абароны жывёл;
 
аховы і належнага ўтрымання будынкаў, іншых аб’ектаў і тэрыторый, якія маюць гістарычнае, культурнае, культавае ці прыродаахоўнае значэнне, і месцаў пахавання;
 
у іншых грамадска карысных мэтах;
 
для прадстаўніцтваў арганізацый адукацыі;
 
правадзення рэкламна-інфармацыйнай работы;
 
вывучэння вопыту дзейнасці арганізацый адукацыі Рэспублікі Беларусь;
 
садзейнічання заключэнню дагавораў аб супрацоўніцтве паміж арганізацымі адукацыі;
 
садзейнічання абмену вопытам і інфармацыяй у сферы адукацыі і навукі.
 
Выдача дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва ў іншых грамадска карысных мэтах ажыццяўляецца Міністэрствам замежных спраў пасля ўзгаднення з зацікаўленымі дзяржаўнымі органамі.
 
Дзейнасць прадстаўніцтваў некамерцыйных арганізацый ажыццяўляецца на выснове праграм і праектаў, якія адпавядаюць прыярытэтным накірункам дзейнасці арганізацыі, зацверджаных яе вышэйшым органам кіравання. У дадзеных дакументах павінна змяшчацца інфармацыя аб мерапрыемствах, скіраваных на рашэнне канкрэтных задач, якія адпавядаюць мэтам адкрыцця прадстаўніцтва, а таксама звесткі аб тэрмінах і рэсурсах, якія даюцца для выканання праграм і праектаў.
 
У межах рэалізацыі праграм і праектаў прадстаўніцтвамі арганізацый на конкурснай аснове могуць вылучацца грамадскім аб’яднанням (арганізацыям) і грамадзянам фінансавыя, матэрыяльныя і іншыя рэсурсы (гранты). Вылучэнне грантаў па-за межамі праграм і праектаў прадстаўніцтва арганізацыі забаронена.
 
Для атрымання дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва арганізацыя прад’яўляе ў Міністэрства замежных спраў наступныя дакументы:
 
1.      заява, у якой павінна быць адзначана:
 
мэта (мэты) адкрыцця прадстаўніцтва;
 
поўнае найменне арганізацыі;
 
дата стварэння арганізацыі;
 
месца знаходжання галоўнага офіса;
 
апісанне дзейнасці арганізацыі;
 
звесткі аб асобах, якія упаўнаважаны весці справы ад імя арганізацыі ў Рэспубліцы Беларусь.
 
Спецыяльных бланкаў для запаўнення заявы не прадугледжана. Заява накіроўваецца на адрас МЗС Беларусі або за подпісам кіраўніка арганізацыі, або за подпісам упаўнаважанай асобы, якая дзейнічае на выснове аформленай належным чынам даверанасці.
 
2.      копіі ўстаноўленых дакументаў арганізацыі, легалізованыя ва ўстаноўленым парадку;
 
3.      копію дакумента, якая пацвярджае дзяржаўную рэгістрацыю арганізацыі ва ўпаўнаважаным органе краіны-заявіцеля (выпіску з гандлёвага рэестра, сертыфікат аб рэгістрацыі арганізацыі і г.д.), легалізованую ва ўстаноўленым парадку;
 
4.      даверанасць на кіраўніка прадстаўніцтва, легалізованую ва ўстаноўленым парадку;
 
5.      легалізованую ва ўстаноўленым парадку даверанасць на асобу, якая ўпаўнаважана ажыццяўляць дзейнасць, звязаную з адкрыццём прадстаўніцтва;
 
6.      палажэнне аб прадстаўніцтве, у якім адзначаецца мэта (мэты) адкрыцця прадстаўніцтва на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, адрас, арганізацыйная структура, кампетэнцыя кіраўніка прадстаўніцтва, парадак закрыцця прадстаўніцтва;
 
7.      арыгінал дакумента, якія пацвярджае выплату дзяржаўнай пошліны за атрыманне дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва.
 
Адзначаныя ў пунктах 2-5 дакументы прадстаўляюцца на адной з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь. Пераклад дакументаў павінен быць зацверджаны ва ўстаноўленым парадку натарыяльна або дыпламатычнымі ці консульскімі ўстановамі Рэспублікі Беларусь за мяжой. Вышэй адзначаныя дакументы прадстаўляюцца ў папцы для захоўвання дакументаў (кардоннай з завязкамі).
 
Дзяржаўная пошліна за выдачу дазволаў на адкрыццё і адтэрмінаванне дзейнасці прадстаўніцтваў выплачваецца замежнай арганізацыяй да атрымання дазволу на адкрыццё і адтэрмінаванне дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь прадстаўніцтва.
 
Дадаткам 22 да Падатковага кодэксу Рэспублікі Беларусь устаноўлены наступныя стаўкі дзяржаных пошлін за адкрыццё і адтэрмінаванне дзейнасці прадстаўніцтваў замежных арганізацый у Рэспубліцы Беларусь:
 
Выдача дазволаў:
 
·        на адкрыццё і адтэрмінаванне дзейнасці прадстаўніцтваў замежных арганізацый у Рэспубліцы Беларусь
 
 65 базавых велічын за кожны год дзеяння  
 дазволу
·        на адкрыццё і адтэрмінаванне дзейнасці
      прадстаўніцтваў некамерцыйных  
      замежных арганізацый, а таксама 
      прадстаўніцтваў замежных арганізацый,  
      якія ажыццяўляюць выключна 
     дабрачынную дзейнасць на тэрыторыі  
     Рэспублікі Беларусь
20 базавых велічын за кожны год дзеяння дазволу


Прадстаўніцтва лічыцца створаным на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь з моманту атрымання ў Міністэрстве замежных спраў дазволу на яго адкрыццё і мае права ажыццяўляць дзейнасць, скіраваную на дасягненне мэтаў, дзеля якіх яно адкрыта, з моманту атрымання дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва. Дзейнасць замежных арганізацый на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь без адкрыцця прадстаўніцтва забаронена.

 
У дазволе на адкрыццё прадстаўніцтва можа быць адмоўлена ў выпадку, калі:
 
не прадстаўлены неабходныя дакументы;
 
пададзены звесткі, якія не адпавядаюць рэчаіснасці;
 
дзейнасць арганізацыі супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
 
Прадстаўніцтва на працягу тэрміну, вызначанага заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, абавязана стаць на ўлік у якасці падаткаплацельшчыка ў падатковую, а таксама іншых органах Рэспублікі Беларусь згодна з дзеючым парадкам.
 
У перыяд дзейнасці прадстаўніцтва ў абавязкі кіраўніка прадстаўніцтва ўваходзяць пытанні своечасовага інфармавання зацікаўленых дзяржаўных органаў аб месцазнаходжанні прадстаўніцтва з указаннем паштовага адрасу, нумароў тэлефонаў, а таксама аб зменах, якіх адбываюцца ў дзейнасці прадстаўніцтва. Адзін раз за год з 1 па 10 студзеня у Міністэрства замежных спраў прадстаўляецца пісьмовая справаздача аб дзейнасці прадстаўніцтва.
 
У справаздачы неабходна адзначыць код віду эканамічнай дзейнасці ў адпаведнасці з класіфікатарам.
 
У склад звестак, якія ўключаны ў справаздачу аб дзейнасці прадстаўніцтва арганізацыі, уваходзяць звесткі аб месцазнаходжанні прадстаўніцтва, нумарах тэлефонаў, факсаў, супрацоўніках прадстаўніцтва, апісанне дзейнасці прадстаўніцтва, з указаннем тавараў і паслуг, у рэалізацыі, набыцці або правядзенні маркетынгавага даследавання якіх прадстаўніцтва садзейнічала галоўнай фірме, ажыццяўляемых праектах і праграмах, тэрмінах і рэсурсах для іх выканання, памеры вылучаных грамадскім аб’яднанням і грамадзянам грантаў і іх атрымальніках.
 
Прадстаўніцтва некамерцыйнай арганізацыі прадстаўляе ў МЗС Беларусі праграмы і праекты, зацверджаныя вышэйшым органам кіравання галоўнай арганізацыі, на выснове якіх яно ажыццяўляе сваю дзейнасць у Рэспубліцы Беларусь.
 
Праграмай і праектам прадстаўніцтва некамерцыйнай арганізацыі з’яўляецца комплекс мерапрыемстваў, скіраваны на рашэнне канкрэтных задач, якіх адпавядаюць мэтам адкрыцця прадстаўніцтва, і які прадугледжвае тэрміны і рэсурсы для іх выканання.
 
У межах рэалізацыі праграм і праектаў прадстаўніцтвам некамерцыйных арганізацый на конкурснай аснове могуць вылучацца грамадскім аб’яднанням (арганізацыям) і грамадзянам фінансавыя, матэрыяльныя і іншыя рэсурсы (гранты).
 
Вылучэнне грантаў па-за межамі рэалізуемых праграм і праектаў прадстаўніцтвамі арганізацыі забаронена.
 
У выпадку прыняцця рашэння аб адтэрмінаванні дзейнасці прадстаўніцтва ў Міністэрства замежных спраў прад’яўляюцца наступныя дакументы:
 
заява на адтэрмінаванне дзейнасці дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва, якое падпісана ўпаўнаважанай асобай, або заява ад прадстаўніцтва на адтэрмінаванне дзейнасці прадстаўніцтва і рашэнне галоўнай кампаніі аб адтэрмінаванні;
 
арыгінал дакумента, які пацвярджае выплату дзяржаўнай пошліны за атрыманне дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва;
 
арыгінал дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва.
 
У адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь дзейнасць прадстаўніцтва арганізацыі спыняецца:
 
у выніку ліквідацыіі арганізацыі;
 
у выніку спынення дзейнасці заключанага міжнароднага дагавора, на падставе якога адкрыта прадстаўніцтва, калі гэта прадугледжана дагаворам;
 
па рашэнні арганізацыі, якая адкрыла дадзенае прадстаўніцтва;
 
па рашэнні суда ў выніку парушэння заканадаўства Рэспублікі Беларусь;
 
у выніку заканчэння тэрміну дзейнасці дазволу на адкрыццё або адтэрмінаванне дзейнасці прадстаўніцтва.
 
У выніку спынення дзейнасці прадстаўніцтва арганізацыя, якая адкрыла яго, прадстаўляе ў Міністэрства замежных спраў:
 
копію даведкі банка аб закрыцці існуючага рахунку;
 
копію даведкі аб адсутнасці запазычанасці перад бюджэтам па плацяжах, якія ўстаноўлены падатковымі органамі;
 
копію даведкі аб адсутнасці запазычанасці перад бюджэтам па плацяжах, якія ўстаноўлены таможнымі органамі, і абавязкаў, якія не спынены перад таможнымі органамі;
 
копію квітанцыі органаў унутраных спраў, якая пацвярджае факт знішчэння пячаткі;
 
арыгінал дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва;
 
службовыя карткі.
 
Копіі дакументаў завяраюцца пячаткай арганізацыі або подпісам асобы, якая ўпаўнаважана на ажыццяўленне дзеянняў па спыненні дзейнасці прадстаўніцтва.
 
Тыповыя пытанні і тыповыя памылкі пры адкрыцці прадстаўніцтваў.
 
1.      Ці лёгка адкрыць прадстаўніцтва?
 
Лёгка, неабходна выканаць толькі дзве ўмовы: граматна падрыхтаваць дакументы і аплаціць дзяржаўную пошліну.
 
2.      Граматна – гэта як?
 
Па-першае,уважліва прачытаць дакументы, якія падрыхтаваны для адкрыцця прадстаўніцтва, да іх легалізацыі.
 
Дастаткова часта ў практыцы маюць месца выпадкі няякаснай падрыхтоўкі дакументаў. Напрыклад, у адзін дзень замежная арганізацыя рыхтуе даверанасць на кіраўніка прадстаўніцтва і Пастанову аб прадстаўніцтве, у якой павінна быць адлюстравана кампетэнцыя кіраўніка прадстаўніцтва.
 
У ідэале артыкул Пастановы і тэкст даверанасці павінны быць ідэнтычнымі, калі не па тэксце, то, безумоўна, па сэнсе. Разам з тым, часам у даверанасці, напрыклад, прадугледжана права заключэння кантрактаў ад імя і па даручэнні арганізацыі, а ў Пастанове – забаронена, або ў адным дакуменце прадугледжана права распараджэння рахункам прадстаўніцтва, а ў іншым – спасылка на неабходнасць выконвання сметы расходаў, і г.д.
 
Пастанова прадугледжвае рэгламент дзейнасці прадстаўніцтва, даверанасць – прававыя аспекты дзейнасці кіраўніка прадстаўніцтва. Які з гэтых дакументаў будзе мець большую юрыдычную сілу? Неабходна таксама пры падрыхтоўцы заявы адлюстраваць усе патрабуемыя звесткі, а таксама не забыць яго падпісаць у кіраўніка арганізацыі, або ўпаўнаважанай асобы.
 
Па-другое, неабходна праверыць камплектнасць дакументаў, гэта значыць падрыхтаваць усе дакументы, прадугледжаныя Пастановай аб парадку адкрыцця і дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь прадстаўніцтваў замежных арганізацый.
 
У трэціх, не забыць аб патрабаваннях, якія прад’яўляюцца да дакументаў пры іх легалізацыі і перакладзе. Хацелася б параіць жадаючым адкрыць прадстаўніцтва ажыццяўляць пераклад дакументаў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, або пацвярджаць іх у дыпламатычных або консульскіх установах Рэспублікі Беларусь за мяжой, што выключыць неабходнасць паўторнага звароту ў бюро перакладаў.
 
3.      Што павінна быць адлюстравана ў даверанасці на кіраўніка прадстаўніцтва?
 
Паколькі даверанасць на кіраўніка прадстаўніцтва ажыццяўляецца нерэзідэнтам, то форма і тэрмін яе дзеяння вызначаюцца па праве краіны, дзе даверанасць выдадзена. Рэгуліраваць кола прад’яўляемых паўнамоцтваў мы не маем права, разам з тым, раім прадугледзіць наступныя функцыі:
 
здзяйсненне ўсіх неабходных фармальнасцей, у тым ліку падрыхтоўку, падпісанне і атрыманне любых дакументаў у працэсе адкрыцця прадстаўніцтва арганізацыі ў Рэспубліцы Беларусь;
 
арганізацыя дзейнасці прадстаўніцтва арганізацыі і кіраўніцтва яго дзейнасцю;
 
прадстаўленне арганізацыі ў перагаворах з дзяржаўнымі органамі ўлады і іншымі ўпаўнаважанымі арганізацыямі, а таксама з дзелавымі супрацоўнікамі, падпісанне неабходных дакументаў, у тым ліку дзелавыя кантракты, ад імя арганізацыі;
 
прадстаўленне інтарэсаў арганізацыі ў судах Рэспублікі Беларусь, з усімі правамі, прадстаўленымі законам ісцу, адказчыку, заявіцелю або іншаму ўдзельніку працэсу;
 
падпісанне дакументаў, у тым ліку фінансавых, ад імя прадстаўніцтва арганізацыі, адкрыццё і закрыццё існуючых і іншых рахункаў у банках, распараджэнне фінансавымі рэсурсамі;
 
пацвярджэнне ўнутраных дакументаў, наём і звальненне працаўнікоў прадстаўніцтва арганізацыі, а таксама заключэнне з імі працоўных дагавораў;
 
ажыццяўленне ўсіх іншых дзеянняў і фармальнасцей, якія звязаны з функцыямі кіраўніка (главы або дырэктара) прадстаўніцтва;
 
назначэнне і адмену любых пастанаўленняў у парадку перадаверу ці дэлегіравання паўнамоцтваў у адносінах да вышэй названых пытанняў;
 
ажыццяўленне неабходных дзеянняў і фармальнасцей, звязаных з закрыццём прадстаўніцтва, у выпадку спынення дзейнасці прадстаўніцтва.
 
Магчыма, неабходна прадстаўленне паўнамоцтваў па ўнясенні зменаў у Пастанову аб прадстаўніцтве тэхнічнага характару, напрыклад, звязаных са зменамі месца яго знаходжання і г.д.
 
4.      Якія патрабаванні прад’яўляюцца да Пастановы аб прадстаўніцве?
 
У Пастанове аб прадстаўніцтве ў абавязковым парадку адзначаецца:
 
назва прадстаўніцтва – назва прадстаўніцтва складаецца з арганізацыйна-прававой формы, арыгінальнай назвы арганізацыі, прывязкі да краіны рэгістрацыі арганізацыі і спасылкі на краіну прыбыцця прадстаўніцтва, напрыклад: Прадстаўніцтва закрытага акцыянернага грамадства “Kupalinka GmbH” (Федэратыўная Рэспубліка Германія) у Рэспубліцы Беларусь;
 
мэта (мэты) адкрыцця прадстаўніцтва на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь – адзначыць неабходна канкрэтныя мэты, дзеля якіх адкрываецца прадстаўніцтва;
 
адрас – павінен пацвярджацца дагаворам арэнды, або гарантыйным пісьмом на размяшчэнне прадстаўніцтва. Пытанне аб месцы знаходжання прадстаўніцтва павінна быць вырашана раней, так як неабходна пастаноўка на падатковы ўлік па месцы знаходжання офіса, змяненне месца знаходжання будзе суаднесена з неабходнасцю ўнясення змен у Пастанову аб прадстаўніцтве, пераходу ў іншую падатковую інспекцыю і г.д.;
 
арганізацыйная структура;
 
кампетэнцыя кіраўніка прадстаўніцтва;
 
парадак закрыцця прадстаўніцтва – не трэба блытаць спыненне дзейнасці і ліквідацыю юрыдычнай асобы.
 
Акрамя гэтага, трэба адзначыць пытанні, звязаныя з працаўладкаваннем грамадзян, адкрыццём рахункаў, вядзеннем бухгалтарскага ўліку, выплатай заработнай платы, адлюстраванне маёмасці прадстаўніцтва, яго распараджэннем. Пастанова аб прадстаўніцтве павінна быць пацверджана ўпаўнаважанай асобай/органам арганізацыі, прашыта і зацверджана пячаткай арганізацыі, або натарыяльна пацверджаны подпіс асобы, якая дзейнічае на падставе даверанасці. Пастанова аб прадстаўніцтве прад’яўляецца ў 4-х экзэмплярах, адзін з якіх застаецца ў МЗС Беларусі, тры з адзнакамі органа, які рэгістрыруе, вяртаюцца пры выдачы дазволу на адкрыццё прадстаўніцтва.
 
Прыкладны ўзор эскіза пячаткі прадстаўніцтва робіцца ў трох экзэмплярах.