Памер шрыфта:

Міфы аб членстве ў СГА

Часта можна пачуць негатыўныя каментарыі аб СГА, што звязана з недахопам інфармацыі аб прынцыпах працы СГА і ўмовах членства ў арганізацыі.

Пасля далучэння да СГА ў Беларусь хлынуць імпартныя тавары

Гэта не так.

Падчас далучэння да СГА Беларусь імкнецца захаваць дзеючы ўзровень тарыфнай абароны Адзінага мытнага тарыфа ЕАЭС.

Таксама, пасля нядаўняга далучэння да СГА асобных членаў ЕАЭС аб'ём імпарту ў гэтыя краіны ў асноўным зніжаўся. Змены пераважна закранулі структуру імпарту ў бок большай дыверсіфікацыі гандлёвых партнёраў.

Удзел у СГА – гэта поўная лібералізацыя доступу на рынак і свабодны гандаль любым коштам

Гэта не так.

Нягледзячы на тое, што імкненне да свабоднага гандлю – адна з галоўных мэтаў СГА, не меншае значэнне надаецца прынцыпам справядлівасці, недыскрымінацыі і галоснасці.

Члены СГА захоўваюць магчымасць прымяняць дазволеныя механізмы рэгулявання (санітарныя і фітасанітарныя меры, тэхнічнае рэгуляванне, спецыяльныя ахоўныя меры і іншыя). Таксама застаецца права на часовай аснове ўводзіць абмежаванні міжнароднага гандлю, напрыклад, у выпадках сур'ёзнай шкоды нацыянальным вытворцам з боку імпарту або парушэння нармальнага стану плацёжнага балансу. Спецыяльныя палажэнні прадугледжаны і для краін, якія развіваюцца. Аднак усе гандлёвыя абмежаванні ўводзяцца на аснове дакладна вызначаных правілаў СГА.

СГА дыктуе дзяржаўную палітыку ўрадам краін-членаў

Гэта не так.

СГА не даводзіць урадам, як ім ажыцяўляць сваю гандлёвую палітыку – арганізацыяй кіруюць яе ўдзельнікі. Пагадненні СГА прымаюцца ў выніку перамоваў паміж урадамі краін-членаў на аснове кансенсусу і ратыфікуюцца парламентамі.

Механізм прымусу можа выкарыстоўвацца толькі ў выпадку парушэння членам СГА сваіх абавязацельстваў. Рознагалоссі вырашаюцца ў рамках Органа па вырашэнні спрэчак (ОВС), у склад якога ўваходзяць усе члены арганізацыі. Пастановы ОВС носяць вузкі характар і вызначаюць наяўнасць парушэння якімсьці членам арганізацыі аднаго з пагадненняў СГА.

Калі член СГА, які парушыў абавязацельствы, не мае намеру выпраўляць сітуацыю, ён можа сутыкнуцца з мерамі ў адказ з боку іншых членаў СГА, якія будуць санкцыянаваны ОВС.

— Сакратарыят СГА вызначае напрамкі дзейнасці арганізацыі

Гэта не так.

СГА – гэта арганізацыя, якая кіруецца непасрэдна яе членамі. Сакратарыят СГА забяспечвае працу арганізацыі і, у адрозненне ад Сакратарыята ААН, выконвае пераважна тэхнічныя функцыі.

Напрамкі дзейнасці СГА вызначаюць яе члены.

— Маленькія краіны ў СГА бяссільныя

Гэта не так.

У гандлёвай сістэме СГА ўсё абавязаны прытрымлівацца адзіных правілаў, што пашырае перагаворныя магчымасці маленькіх краін. Так, у рамках працэдуры па вырашэнні спрэчак невялікія краіны паспяхова аспрэчвалі дзеянні найбуйнейшых членаў СГА. Па-за рамкамі дадзенай сістэмы гэтыя краіны не мелі б магчымасцяў уплываць на больш моцных гандлёвых партнёраў.

І невялікія, і буйныя краіны ў ходзе перамоваў павінны ісці на саступкі. Так, Уругвайскі раўнд перамоваў (1986-1994) стаў магчымым толькі дзякуючы згодзе буйных індустрыяльных краін правесці рэформы ў сферы гандлю прадукцыяй тэкстыльнай прамысловасці і сельскай гаспадаркі. Абедзве гэтыя галіны былі жыццёва важнымі для краін, якія развіваюцца.

З абвяржэннем іншых міфаў пра СГА можна азнаёміцца тут.
 

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Замежныя дыпмісіі ў Беларусі
Перайсці

Відэа МЗС

Aрхіў

Афіцыйныя інтэрнэт-рэсурсы